Đ.K.
France | Live & DJset
Ayant débuté par des releases empreintes de soleil et de fraîcheur pour Antinote dans les années 2014-15, Đ.K a rapidement fait sa mue, passant des plages sonores tout en sérénité des premiers EPs jusqu’à la foudre rentrée de ses plus récents opus. L’évolution progressive initiée par ses sorties successives sur Melody As Truth, le sous-label de Music From Memory, Second Circle, 12th Isle et Good Morning Tapes, qui culminera par la suite avec le lancement de sa propre structure, Worship, fin 2021, a vu le producteur français sortir de sa chrysalide, délaissant la palette plus douce et claire de ses premiers disques pour une approche plus radicale et proche du chamanisme électronique de la production, comme de l’expérience qu’elle traduit. Un travelogue aux confins de la fonctionnalité et de l’abstraction, de l’âme et du corps, de la matière et de l’énergie.
Puisant autant dans le gamelan que dans les autres styles de musiques percussives venues des contrées les plus orientales de l’Asie, qu’il s’attèle à déconstruire et reconstituer à grands renforts de vaudou hi-tech, breaks dynamiques et touches d’escapologie dystopique, Đ.K tisse des narrats en musique à cheval entre les deux mondes de l’hyperconnecté et du spirituel; vases communicants entre lesquels une vérité saurait peut-être faire surface, encore indomptée et inexploitée, à jamais rétive à l’interprétation.
English below
Visions of a mystique-imbued forest caught in the mist of time, an ominous symphony of dubbed-out drums tumbling and whirling martially, sense-awakening temple-like atmospheres expanding to hypnotic effect, the thick veil of monsoon dripping its way across the quiet foliage as you veer off into an altered state of consciousness. A lush, trance-inducing experience in itself, Đ.K.‘s sound encapsulates all of this and more.
Having first made a name for himself through languidly solar blends for Antinote back in 2014-15, Đ.K.’s focus organically morphed from strips of serene soundscapes onto untold thunder in disguise. The evolution progressively initiated via his releases for Melody As Truth, Music From Memory’s offshoot, Second Circle, 12th Isle and Good Morning Tapes culminating in the launch of his own imprint, Worship, in late 2021, found him trading the originally brighter palette of his early productions for a more radically verbed-out, near-shamanic approach towards music and the experience it provides. Travelogue-ing the frontier between functionality and abstraction, soul and body, matter and energy.
Delving in gamelan and other styles of percussive music emerged from easternmost territories, which he injects with a fair share of cutting-edge club hoodoo, dynamic breaks and hints of dystopian escapology, Đ.K.weaves narratives astride two worlds: the hyperconnected and the spiritual; communicating vessels in between which the truth may surface, yet-to-be-tamed and harnessed, forever elusive to understanding.